תורה- למידה לפי מועדים.

ויהי אור.

כתר מלכות: צפונותיך:

וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה, כֹּה אָמַר יְהוָה:  כַּחֲצֹת הַלַּיְלָה, אֲנִי יוֹצֵא בְּתוֹךְ מִצְרָיִם.  וּמֵת כָּל-בְּכוֹר, בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם–מִבְּכוֹר פַּרְעֹה הַיֹּשֵׁב עַל-כִּסְאוֹ, עַד בְּכוֹר הַשִּׁפְחָה אֲשֶׁר אַחַר הָרֵחָיִם; וְכֹל, בְּכוֹר בְּהֵמָה. שמות.

וַיְהִי בַּחֲצִי הַלַּיְלָה, וַיהוָה הִכָּה כָל-בְּכוֹר בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם, מִבְּכֹר פַּרְעֹה הַיֹּשֵׁב עַל-כִּסְאוֹ, עַד בְּכוֹר הַשְּׁבִי אֲשֶׁר בְּבֵית הַבּוֹר; וְכֹל, בְּכוֹר בְּהֵמָה. שמות.

.

כַּחֲצֹת. בַּחֲצִי.

כַּ. בַּ.

.

שָׁמוֹר, אֶת-חֹדֶשׁ הָאָבִיב, וְעָשִׂיתָ פֶּסַח, לַיהוָה אֱלֹהֶיךָ: כִּי בְּחֹדֶשׁ הָאָבִיב, הוֹצִיאֲךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ מִמִּצְרַיִם–לָיְלָה.

 וַֽיְהִי־עֶ֥רֶב וַֽיְהִי־בֹ֖קֶר י֥וֹם אֶחָֽד׃ – מעודכן.

סביר להניח שמיקום הירח מגיע למיקום המדויק של תחילת יום חדש, בעת הבוקר כשעוד ניתן לראות את הירח למרות שכבר יש בעת הזו אור שמש. תפילת חצות הליל מתחילה בשעת שיא החושך כשמשעה זו מתחיל התהליך של הגעת האור. בדיוק כמו המצב של הירח באמצע החודש כשהוא נראה בשיא מילואו ואז מתחיל תהליך שהוא מתחיל להראות מעט פחות בכל יום עד סוף החודש בו הירח מתחיל להראות כל יום מעט יותר.. סביר להניח שבחצות הלילה מתחיל הירח להראות פחות והשמש מתחילה להראות יותר. עד הבוקר. עד אור שמש מלא.

לאלה שלא הבינו את הסרט, לאחר -על ותבונה ורגישות, התחלתי עם- LOGICAL SONG.

וְכִֽי-תִזְבְּח֥וּ זֶֽבַח-תּוֹדָ֖ה לַֽיהוָֹ֑ה לִֽרְצֹֽנְכֶ֖ם תִּזְבָּֽחוּ: בַּיּ֤וֹם הַהוּא֙ יֵֽאָכֵ֔ל לֹֽא-תוֹתִ֥ירוּ מִמֶּ֖נּוּ עַד-בֹּ֑קֶר אֲנִ֖י יְהוָֹֽה:

יום מלא מסתיים בבוקר, משמע, יום של הוא מבוקר עד בוקר ולא מערב עד ערב.

וַֽיְהִי־עֶ֥רֶב וַֽיְהִי־בֹ֖קֶר י֥וֹם אֶחָֽד׃

חצות הלילה. חודש. וַֽיְהִי־עֶ֥רֶב וַֽיְהִי־בֹ֖קֶר י֥וֹם אֶחָֽד׃  שבת.  
  מחשבה. מועדפת. תורה מועדים. לוח מועדים שנת שבעים וארבע.  
  עת.  13/6- עת דודים. ספירת הבריאה. חודש האביב. שמות פרק שנים ועשרים.

.תהלים עם ניגונים “קלאסים”.

עת.

אחרי פרשת בראשית, אין מועדים בתורה שמצויינים לפי יום בשבוע שהיה המועד.
אחרי פרשת בראשית, בתורה כתובים השנה החודש והיום בחודש כשהשנה המצויינת היא לפי מקרה שקרה.
למשל: כמה שנים אחרי יציאת מצרים קרה הדבר, או כמה שנים מהולדת אדם\איש (לא אדם מאדם וחווה) מהתורה קרה הדבר, אין ספירה של שנים לפי עת הבריאה.
כך שאין אדם שיודע בבטחה את היום בשבוע ואת השנה לפי ספירת הבריאה.
איבן גבירול כתב בעניין:
אתה חי ולא מזמן קבוע ולא מעת ידוע.

כתר מלכות- אתה חי.

לוחות חודשיים:

הקוראים באתר יכלו ללמוד שנושא המועדים מעסיק אותי הרבה. 

תורה מועדים- שנת שבעים ושלוש.

כפי שאתם יודעים ראש החודשים של היהודים ועל פי דבר תורה השנה מתחילה בחודש הראשון, חודש האביב, שהוא ראש החודשים. וזה הראש שלנו, אביב, שחרור העם היהודי מעבדות מצרים, חופש האדם וכך אנחנו היהודים מחילים את השנה החדשה בחודש שהכל פורח. אנחנו ילדי הפרחים המקורים..

אני מאחלת גם לעם הפרסי- سال نو مبارک. ושיבוא שלום..

בְּיוֹם עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה לְעַשְׁתֵּי-עָשָׂר חֹדֶשׁ, הוּא-חֹדֶשׁ שְׁבָט, בִּשְׁנַת שְׁתַּיִם, לְדָרְיָוֶשׁ–הָיָה דְבַר-יְהוָה, אֶל-זְכַרְיָה בֶּן-בֶּרֶכְיָהוּ, בֶּן-עִדּוֹא הַנָּבִיא, לֵאמֹר. זכריה. 

מפסוק זה ניתן ללמוד שיהודים בזמן משילות המלך הפרסי דָרְיָוֶשׁ, חיו לפי שני מועדים, מועדים לפי הספורות היהודיות: בְּיוֹם עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה לְעַשְׁתֵּי-עָשָׂר חֹדֶשׁ, ולפי ספורות שהיו נהוגות אצל העם הפרסי באותה עת. כשלנו היה חודש עשתי עשר, להם היה חודש שבט: הוּא-חֹדֶשׁ שְׁבָט, בִּשְׁנַת שְׁתַּיִם, לְדָרְיָוֶשׁ. 

זאת אומרת שניתן לראות שהכותב עשה פעולת תרגום, מה המועד שלנו ביחס למועד של דָרְיָוֶשׁ.

בעת הזו הפרסים כבר לא משתמשים בלוח הזה שהוא מוכר יותר כלוח בבלי. סביר להניח שזה בגלל האיסלאם, הפרסים גם הם נהיו מוסלמים. זה די מעניין שגם הם כמו בתורה החילו את חודש האביב כראש החודשים.

%d7%9c%d7%95%d7%97-%d7%a4%d7%a8%d7%a1%d7%99

אֵלֶּה מוֹעֲדֵי יְהוָה, מִקְרָאֵי קֹדֶשׁ, אֲשֶׁר-תִּקְרְאוּ אֹתָם, בְּמוֹעֲדָם.  בַּחֹדֶשׁ הָרִאשׁוֹן,  בְּאַרְבָּעָה עָשָׂר לַחֹדֶשׁ–בֵּין הָעַרְבָּיִם: ויקרא.

אֶת-חַג הַמַּצּוֹת, תִּשְׁמֹר–שִׁבְעַת יָמִים תֹּאכַל מַצּוֹת אֲשֶׁר צִוִּיתִךָ, לְמוֹעֵד חֹדֶשׁ הָאָבִיב:  כִּי בְּחֹדֶשׁ הָאָבִיב, יָצָאתָ מִמִּצְרָיִם. שמות.

אני חושבת שזה די מוכיח את הקירבה בין שתי העמים, המוסלמים מכירים בראשוניות של היהודים כמקבלי התורה, מוחמד אמר למוסלמים כך:

 

עשיתי לוח חדש לשנה החדשה על פי מועדי תורה. הלוח הוא לא זהה ללוח הבבלי, את ספירת העומר לכבוד חג השבועות אני מחילה לאחר חג הפסח, לאחר מקרא הקודש השני. ואת ספירת השנים אני מחילה על פי קוממיות העם היהודי בארצו לאחר כ- אלפים שנות גלות.

לגבי הספירה החודשית, כפי שאתם יודעים, ספירת הירח לא מתואמת באופן מלא עם ספירת השמש וכך יש יותר ימים בשנה, החכמים שהלכו מאיתנו קבעו להוסיף ימים בחודש התשיעי (כסליו) או השמיני (חשון). יש בכך הגיון אם לא מחשיבים את צום החודש העשירי כמועד מהתורה, כך שאם מוסיפים יום בחודשים שאחרי סוכות אז יש הגיון כי הוא לא משנה את מועדי התורה כקבוע בספירה לפי הירח, המועד של הצום העשירי הוא מועד שאינו מוזכר כמועד בתורה, אך הוא מוזכר בנבואה כמועד שיבוטל צום שחל בו, ומשכך אני מקבלת אותו כמועד מהתורה, כי הנביאים ידעו שחכמינו יחילו מועד צום כזה. לכן חשוב לשמור גם על המועד כמועד קבוע. ובהתאם החלטתי לא להוסיף יום בחודש התשיעי (כסליו) כפי שנקבע לשנה הזו והוספתי במקום יום בחודש השנים עשר.

לוחות לפי חודש עם מועדים בתורה שלא כולם מועדי חגים, בשנה החדשה אמשיך ללמוד, אם ירצה הבורא גם לפי מועדים הכתובים בתורה ושאינם חגים.

 

 

 
 

.השלום והאמת.

אני חשבתי על עניין הצום של החודש הרביעי. אני לא מוצאת לנכון לצום צומות חורבן בית לאחר שחזרנו לארצנו אחרי כ- אלפיים שנות גלות.

 

וַיְהִי דְּבַר-יְהוָה צְבָאוֹת, אֵלַי לֵאמֹר. כֹּה-אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת, צוֹם הָרְבִיעִי וְצוֹם הַחֲמִישִׁי וְצוֹם הַשְּׁבִיעִי וְצוֹם הָעֲשִׂירִי יִהְיֶה לְבֵית-יְהוּדָה לְשָׂשׂוֹן וּלְשִׂמְחָה, וּלְמֹעֲדִים, טוֹבִים; וְהָאֱמֶת וְהַשָּׁלוֹם, אֱהָבוּ.
אֱלֹהִים בָּאוּ גוֹיִם בְּנַחֲלָתֶךָ טִמְּאוּ אֶת הֵיכַל קָדְשֶׁךָ שָׂמוּ אֶת יְרוּשָׁלִַם לְעִיִּים:שנת שבעים ושלוש. צום החודש הרביעי- שנת שבעים ושלוש. ימי בין המיצרים- שנת שבעים ושלוש.
אֲבִי יְתוֹמִים, וְדַיַּן אַלְמָנוֹת– אֱלֹהִים, בִּמְעוֹן קָדְשׁוֹ. צום החודש הרביעי לשנת שבעים וארבע. כתוביות חודש רביעי בשנת שבעים וארבע. אַל-תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים– בְּבֶן-אָדָם, שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה. תהליםכתובת החודש החמישי של שנת שבעים ושלוש.


ספירת העומר
אני טוענת שהחלת הספירה החל ממחרת החג הראשון היא טעות, אני טוענת שצריך להחיל אחרי החג השני. החלת הספירה אחרי החג הראשון מייצרת את חג הביכורים בספירה של שישה שבועות ויום.

 

ימי בין המייצרים.

3

 
 

מצוות.

 בסופו של יום, אור עציון הם בדיוק כמו הקיבוצניקים משומרת שאנסו את יעל והקיבוצניקים מכברי שאנסו את נטלי. הקיבוצניקים ומוטי אלון נשארו בבית ואת יעל, נטלי והבחורים הצעירים שאנס אותם מוטי אלון- הפקירו. כפי שאתה יודע, אנחנו היהודים לא מאשימים את דינה שנאנסה, כפי שכולם יודעים לוי ושמעון נקמו באונסי אחותם דינה, בסופו של עוד יום לוי נהיה שבט הכהנים של ישראל. עם הלוי תהלתך…כתב דוד המלך.

8הסוכה מסמלת את המסע שעבר עם ישראל במדבר . מסע בו דרו בני ישראל בסוכה שמהותה ארעיות לעבר ארץ בה יבנו את בית הקבע שלהם. הארעיות של הסוכה והציווי להזכיר את הסוכה בחג שחותם את חגי ישראל מסמלת את המטרה שלשמה מגיע עם ישראל לארצו– לבנות בה בית שהוא נוגד את מהות הסוכה– בית קבע. משכך, מדינת ישראל כמוסד שמנהיג את ארץ ישראל, את עם ישראל,לא יכולה להרשות לעצמה מצב בו לקבוצה גדולה של אנשים בתוכה יש הרגשה של ארעיות בבתים בהם הם גרים. עם ישראל עדיין בגלות עדיין במסע. למדינת ישראל כישות יהודית– אין ערך, אין ממשות. אולי ישות ציונית כמו שאומרים בני דודנו הערבים. ככל העמים– כי כל העמים שואפים לציון.

11התורה שלנו היא לא חומש. היא שבעה ספרים. בראשית שמות ויקרא במדבר דברים יהושע ושופטים. ספר יהושע הוא המשך של ספר דברים שנחתם במות משה וסמיכת ידו של יהושע. ספר יהושע נפתח במות משה ותחילת הנהגתו של יהושע, ספר יהושע נחתם במותו של יהושע ובמות אלעזר בן אהרון. ספר שופטים מתחיל באחרי מות יהושע. יש חוט מקשר ברור בין שבעת הספרים.לספר שמואל אין קשר ברור עם ספר שופטים. בחלוקה של תורה נביאים כתובים ספר יהושע וספר שופטים צריכים להיות בתורה, זה יותר נכון עם ההגיון.

דין מאה אינו דין "פרוטה".

 
 
 מועדי חודש עשר.

יש שנים שמוסיפים ימים לחודש כדי להתכוון לספירה של שנה מלאה על פי השמש, החכמים בחרו להוסיף יום בחודש התשיעי, כסלו על פי ספורות בבל. אני טוענת שבגלל שיש צום בחודש העשירי, יום הצום לא מחובר לנראות הירח מבחינת היום בחודש, כמובן שכדי לצום במועד הנכון על פי הירח, השנה צריך לצום ביום התשיעי בחודש העשירי.

בעת הזאת שחזרנו לארצנו אני לא רואה לנכון לצום בחודש העשירי, צום החודש העשירי הוא צום שנקבע יען כי תרגמו את התורה לשפה שאינה עברית. בעת הזאת ניתן לראות את הטעויות שיש בגלל למידת התורה בשפה שאינה עברית. יש שפות שאינן עברית שמדברים בהן באותה לשון לזכר ונקבה.  בעברית יש לשון זכר ויש לשון נקבה ומכך אנחנו למדים שיש מצוות שחלות על נשים ויש מצוות שאינן חלות על נשים ומשכך יש דינים שאינם חלים על נשים, כי הן לא חוטאות כשאינן מקיימות את המצוות או האיסורים. בדיוק כמו שמקריבים שעיר לעזאזל ולא מקריבים שעירה לעזאזל.

כתובת החודש העשירי בשנת ארבע ושבעים– חלק ראשון. כתובת החודש העשירי בשנת שלוש ושבעים. צום החודש העשירי.
מועדי חודש עשתי עשר.

בְּיוֹם עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה לְעַשְׁתֵּי-עָשָׂר חֹדֶשׁ, הוּא-חֹדֶשׁ שְׁבָט, בִּשְׁנַת שְׁתַּיִם, לְדָרְיָוֶשׁ–הָיָה דְבַר-יְהוָה, אֶל-זְכַרְיָה בֶּן-בֶּרֶכְיָהוּ, בֶּן-עִדּוֹא הַנָּבִיא, לֵאמֹר. זכריה. 

מפסוק זה ניתן ללמוד שיהודים בזמן משילות המלך הפרסי דָרְיָוֶשׁ, חיו לפי שני מועדים, מועדים לפי הספורות היהודיות: בְּיוֹם עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה לְעַשְׁתֵּי-עָשָׂר חֹדֶשׁ, ולפי ספורות שהיו נהוגות אצל העם הפרסי באותה עת. כשלנו היה חודש עשתי עשר, להם היה חודש שבט: הוּא-חֹדֶשׁ שְׁבָט, בִּשְׁנַת שְׁתַּיִם, לְדָרְיָוֶשׁ. 

זאת אומרת שניתן לראות שהכותב עשה פעולת תרגום, מה המועד שלנו ביחס למועד של דָרְיָוֶשׁ.

בעת הזו הפרסים כבר לא משתמשים בלוח הזה שהוא מוכר יותר כלוח בבלי. סביר להניח שזה בגלל האיסלאם, הפרסים גם הם נהיו מוסלמים. זה די מעניין שגם הם כמו בתורה החילו את חודש האביב כראש החודשים.

%d7%9c%d7%95%d7%97-%d7%a4%d7%a8%d7%a1%d7%99

נזרי

אֵלֶּה מוֹעֲדֵי יְהוָה, מִקְרָאֵי קֹדֶשׁ, אֲשֶׁר-תִּקְרְאוּ אֹתָם, בְּמוֹעֲדָם.  בַּחֹדֶשׁ הָרִאשׁוֹן,  בְּאַרְבָּעָה עָשָׂר לַחֹדֶשׁ–בֵּין הָעַרְבָּיִם: ויקרא.

אֶת-חַג הַמַּצּוֹת, תִּשְׁמֹר–שִׁבְעַת יָמִים תֹּאכַל מַצּוֹת אֲשֶׁר צִוִּיתִךָ, לְמוֹעֵד חֹדֶשׁ הָאָבִיב:  כִּי בְּחֹדֶשׁ הָאָבִיב, יָצָאתָ מִמִּצְרָיִם. שמות.

אני חושבת שזה די מוכיח את הקירבה בין שתי העמים, המוסלמים מכירים בראשוניות של היהודים כמקבלי התורה, מוחמד אמר למוסלמים כך:

קוראן.

חג עצים שמח. בינה רגשית.
.
 מועדי חודש שנים עשר.

כתר מלכות....בסופו של יום אין דבר כזה זמן. הכל הווה. הכל היה, הכל נהיה והכל יהיה ביחידת זמן עת שלא ניתן לאמוד אותה. ולא בטוח שמה שיהיה הוא מה שהיה. ההבדל בין דוד לשלמה הוא שדוד המלך הציע לשיר שיר חדש לבורא עולם ושלמה המלך הציע שלא יהיה חדש תחת השמש ומה שהיה הוא שיהיה. לגבי בורא עולם זה ברור הוא הראשון ואחריו לא יהיה. לגבי האדם, אני מסכימה עם דוד שאמר- לא המתים יהללו-יה ולא כל יורדי דומה.

גָּדוֹל יְהוָה וּמְהֻלָּל מְאֹד;  וְלִגְדֻלָּתוֹ, אֵין חֵקֶר.
דּוֹר לְדוֹר, יְשַׁבַּח מַעֲשֶׂיךָ;  וּגְבוּרֹתֶיךָ יַגִּידוּ. תהלים.

כִּי אֶלֶף שָׁנִים, בְּעֵינֶיךָ– כְּיוֹם אֶתְמוֹל, תהלים.

.